Montag, 7. September 2015

Pins and Needles


Wie immer gibt es am Strand viel zu entdecken. Dieses Mal versucht tapfer zu sein und nichts mit nach Hause zu nehmen, abgesehen von schönen Fotos natürlich! 



Allerdings haben wir am Strand nach Dingen gesucht, die den vier Labanschen Grundformen nämlich der Nadel, des Balls, der Schraube und der Wand entsprechen.

Und wie versprochen endlich ein paar Fotos, die die Formen veranschaulichen und wie sie sich einfach in Bewegung übersetzten lassen. 

Fangen wir heute mit der Nadel an. 

die Nadel (Needle or Pin-like): ist schmal und lang (eindimensional); sie kann senkrecht, waagerecht, oder schräg im Raum stehen. Es ist, als würde man die Luft durchstechen! 



Long Wavy Grass
Make yourself long too!
A Razor Shell - What a beautiful straight and narrow form
Another example on how a pin-like shape might look like
Another Pin-like Find - a feather
Pales are straight and narrow too

Einfach mal die Kinder die Umgebung nach Formen absuchen lassen, die lang und schmal sind. Wir fanden: Grass, Holzpfäle, Scheidenmuschel und eine Feder.

Fragen, ob sie diese Form nachahmen können. Das kann im Stehen geschehen oder auch im Liegen. Dann könnte man nicht nur mit seinem Arm, sondern auch/oder mit seinem Bein durch die Luft stechen. Je öfter Kinder mit dieser Form arbeiten, desto experimentierfreudiger werden sie.

Wenn die Kinder auf lange Formen wie Gras oder Gräser verweisen, kann man sie auch bitten, sich hin und her zu wiegen wie ein Halm im Wind. Und wer genau beobachtet, kann feststellen, dass das Hin- und Herwiegen manchmal sehr kurz und plötzlich sein kann und nicht nur gleichmäßig, abhängig vom Lüftchen, das gerade weht.

Viel Spaß beim Entdecken und Ausprobieren!

Und lasst mich wissen, welche Dinge Ihr in der Natur gefunden habt, die der "Nadel" entsprechen.

There are always lots of things to explore at the beach! This time I tried not to take "treasures" home, but to look for forms that correspond to Laban's Body Shapes: The Needle/Pin, the Ball, the Screw and the Wall.

As I promised I am going to show you some pictures where you hopefully spot the different forms and how they might look like if you try them yourself.


Today we start with the Needle or sometimes it is also called Pin:


This form is straight and narrow (one-dimensional) and penetrates the space either horizontally, vertically or diagonally (Perrottet 1988: 39). 


Ask the kids to look for things that resemble the shape of a needle or pin. In our case we found grass, a razor shell, pales (and the much hated barbed wire ) and a feather. Now ask the children to create the same shape with their bodies. The pictures give you an idea how this might look like. Of course you could also lift your leg or do the shape while lying on the floor. The more often the kids work with this shape the more experimental they become and they will surely surprise you!


If the kids point to long grass you could also ask them to move their bodies like long waving grass in the wind. If you study the movements of the grass carefully you will see that this swaying motion might not only be slowly and steady, but very sudden and short as well depending on the rhythm of the wind of course.


Let me know what other needle-like shapes your kids find in nature. And don't stand too long on one leg, otherwise you get the Pins and Needles feeling!

Source: CLAUDE PERROTTET: Ausdruck in Bewegung und Tanz. Stuttgart 1988, p. 39.  

Post linked with Caro's Naturkinder Blog, with Michelle's Nature Notes from the Blog Rambling Wood as well as The Educators Spin on it! Thank you for having me!

2 Kommentare:

  1. I thought of you when there was a story on our local news about a newer program for children and adults with physical or mental challenges. None of these people could be accommodated in a regular dance class. To see the smiles on the faces and to hear a very enthusiastic wheel-chair bound teenager who has CP was priceless. She says she feels so free when she is taking the class. As a special education teacher, this really made my day... Michelle

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  2. Thank you, Michelle, for sharing this wonderful and informative thought with us! THIS made my day!
    Best wishes
    Linda

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